Benci orang-orang yang mungkir janji

Assalamualaikum. Hi! Kali ni malas nak citer tentang CGL lagi. Boring!! *actually mood nak join CGL takda.

Ok. Korang benci tak orang yang suka mungkir janji? Benci tak? Sakit hati tak? Marah tak?
Kalau korang jawab tak benci,tak sakit hati, dan tak marah untuk soalan atas tu, Nani ucapakan tahniah! Anda orang yang kuat iman dan penyabar.

Emm, Nani TAK SUKA pada yang mungkir janji. Orang tunggu punyalah lama, dah berbulan-bulan dah, sampai sekarang masih tidak. Dosa tahu mungkir janji. Dosa tu balasannya neraka. Nani taknak korang semua masuk api neraka hanya sebab korang MUNGKIR JANJI.
Urgh, seram Nani. Betapa mudahnya nak masuk neraka.
Semoga perkara itu dihindarkan jauh-jauh, Ya Allah.

Dan Nani LAGI BENCI pada yang jenis munafik! Munafik tu lebih kurang penipu lah kan? Hmm, i hate it! Again, I hate it!
Grrrrrrrrrrr! Benci! Phewww!

p/s : Lupa lak, mana ada manusia yang sempurna kan. Semuanya ada buat salah dan silap. Tapi yang penting, kalau dah buat salah dan silap tu, cepat-cepatlah berubah dan insaf. Ni tak, buat lagi. Apa yang orang tak suka, dia buat. Lagi orang tak suka, lagi dia buat. Macam sial kan perangai tu.

p/s lagi : Nani tak sempurna! Nani pun ada buat silap. Nani mintak maaf ye.

Ok, bye. Assalamualaikum.

2 senyuman manis ^^:

Puan Kutu said...

aiyo takut jadi munafik..:)

misz sheyla said...

baru nak ckp mane ade manusia sempurna..hehehe..mungkin die lupe dgn janji die kot...